Na zaproszenie Fundacji Wolność i Demokracja w dniach 17-27 sierpnia br prezesi oraz działaczy społeczne organizacji polskich z różnych miast Ukrainy uczestniczyli w warsztatach edukacyjno-integracyjnych, które odbyły się w Poroninie w ramach projektu „Szkoła Polonijnego Lidera. Ja- Lider” dla prezesów organizacji polskich na Ukrainie.

W „Tatrzańskim Gościncu” na delegacje z Ukrainy czekali Paweł i Aneta Macejiewscy, przedstawicieli firmy „Mówiący Kij”. Paweł i Aneta nieustanie opiekowali się gośćmi, koordynowali zajęcia i atrakcji, towarzyszyli nam w imprezach i wycieczkach oraz podziwiali wszystkich własnym zachowaniem oraz aktywnością.

Uczestnicy wyjazdu mieli wspaniałą możliwość zapoznać się ze szczegółami napisania projektów, ich realizacji oraz pytaniami powiązanymi z rozliczeniem. Warsztaty z zarządzania projektami przeprowadziła p. Karolina Orłowska. Dzięki połączeniu wykładu z ćwiczeniami praktycznymi udało się rozszerzyć wiedzę na ten temat oraz uzyskać odpowiedzi na aktualne pytania.

Drugą część warsztatów była skierowana na formowanie cech lidera. Od pierwszej chwili spotkania z trenerem Zbigniwem Zukiem uczestnicy zostali mocno inspirowani i włączeni w proces analizy. Trener mistrzowski opowiadał o rzeczach i pojęciach których dotykamy na codzięń i w jaki sposób możemy wzmocnić swoje słabe strone.

Nie zabrakło i atrakcji. Na wyjazdzie do Zakopanego odwiedziliśmy Muzeum Tatrzańskie, spacerowaliśmy uliczkami miasta oraz smakowaliśmy oscypek więdzony z żurawiną.

Niezapomniane wrażenia zostawiło zwiedzanie Obactwa Benedyktynów w Tyńcu. Bawiliśmy jako dzieci na Termach Bania, wyprobowaliśmy własne możliwości w górach, podziwiających niesamowitymi krajobrazami.

Zapoznaliśmy z tajemnicą przygotowania oscypka w bacówce. Odwiedziliśmy Pieniński Park Narodowy w najciekawszy sposób – spływaliśmy na flisackiej tratwie Dunajcem przez Przełom Pieniński.

Wielką przyjemnością dla nas był przyjazd do ośrodku Prezesa Zarządu Fundacji Wolność i Demokracja Roberta Czyżewskiego, Sekretarza Zarządu Lilii Luboniewicz oraz koordynatora projektu Łazarza Kapaona. Na wszystkich czekała niespodzianka – kolacja ze Zbójnikiem!

Msza Święta w oprawie góralskiej umożliwiła zapoznanie z tradycjami regionu.

Projekt był współfinansowany w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą za pośrednictwem Fundacji Wolność i Demokracja w 2018 roku.

Serdecznie dziękujemy Fundacji Wolność i Demokracja oraz wszystkim kto przyczynił się do zorganizowania tego projektu.